Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

SengeSegmentet ApS

CVR nr.: 3999 4208

Adresse: Benløseparken 2

4100 Ringsted

Tlf.: 9330 9909

Email: info@sengesegmentet.dk

Handelsbetingelser

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Der vil altid være to års reklamationsret, når du køber en vare hos SengeSegmentet. Det betyder, du vil altid have din ret, til at klage over fejl eller mangler direkte til os. Klagen skal dog være skriftligt, via. mail.

Hvis du oplever, at varen har mangler eller fejl, har du ret til at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, hvis din reklamation er berettiget.

- Der ydes ikke reklamation ved skader og fejl, som er begået ved forkert betjening af produktet.

Du skal reklamere og reagerer hurtigt, når fejlen/manglen er opdaget. Hvis der reklameres indenfor 60 dage, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid blive accepteret.

SengeSegmentet vil dække dine rimelige omkostningerne i reklamationssituationer.

Varen sendes til:
Nordcentret
Benløseparken 2
4100 Ringsted

Levering & Transport – Vi leverer og monterer GRATIS ved køb over 2000 kr.

Når du køber en seng/madras fra SengeSegmentet, og der er købt for over 2000 kr., vil levering og montering altid være inklusiv. Hos SengeSegmentet har vi selvuddannede leveringsfolk som sørger for at leverer, monterer og evt. Afmonterer og tager den gamle seng med mod betaling. Vi leverer alle hverdage, og vi aftaler levering allerede et par dage før, så vi kan sikre, at I kan modtage sengen/produktet.

Hos SengeSegmentet er vi landsdækkende – så vi kan leverer og monterer over hele landet.

Leveringstiden afhænger altid af produktet, og om der er tale om skræddersyning af produkt. Dog vil det typisk blive aftalt med konsulenten/leveringsmanden, som vil tage kontakt til kunden, efter køb.

Ved køb under 2000 kr., vil der være pålagt et leveringsgebyr på 399 kr.
Leveringstiden for puder, dyner, enkelte madrasser, produkter i specialmål og andet, kan varierer, og kan tage op til 28 hverdage.

Betaling – sikker betaling – uden gebyrer!

Alle beløb fra SengeSegmentet er i DKK og inkl. moms.

Hos SengeSegmentet, kan du betale på forskellige måder. Fra vores webshop, modtaget vi Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Du vil IKKE blive opkrævet nogle former for gebyrer, når du køber hos SengeSegmentet.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Vores betalingssystem, er et sikkert betalingssystem, som er krypteret med alle dine oplysninger med SSL.

Ved køb gennem finansering: 

Hvis, du vælger at dele din betaling op i rentefrie småbidder, som så mange af vores kunder, så vil du blive opkrævet på månedsbasis, af vores samarbejdspartner, SparXpres. Du kan læse mere om dem, og kontakte dem, hvis du har spørgsmål til dit lån, eller andre indfrielsesmuligheder. Det koster IKKE ekstra, at indfri det skyldige beløb.

Du kan læse nærmere om vores samarbejdspartner her: www.sparxpres.dk – eller kontakte dem på: 9616 1300.

For at gennemføre lånet, kræver det underskrift med nem-id.

Ombytning – gratis!

Alle vores kunder har 30 dages ombytningsret på madrasser i målene 90x200 samt 140x200. Her yder vi en ekstra service, ved at vi både afhenter samt leverer ny madras. Vi VIL være sikre på, at du modtager din nye drømmeseng, derfor yder vi den ekstra service, at afhente og ombytte madrassen ganske GRATIS.

Ombytnings årsagen skal være klar og tydelig. Ombytningsretten kan eksempelvis bruges i tilfælde af at en madras kan være for hård/blød, eller hvis kunden vil have en helt anderledes type madras. Hvis tilfældet er, at kunden vælger en helt anden type af madras, kan der forekomme et gebyr på 999,-. Gebyret kan også opstå hvis madrassen er beskadiget, plettet, ødelagt, eller forringet på andre måder.

NB. Der kan KUN ombyttes én gang pr. bestilling.
I tilfælde af specialmål samt speciel produceret varer, frafalder ombytningsretten.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper). Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 999,95,- Du kan også få os, til at afhentet varerne, til et afhentningsgebyr på 999,95,-.

Varens stand, når du sender den retur

0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 15.-30. dag: Varen skal tilbageleveres i samme stand og mængde i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Nordcentret
Benløseparken 2
4100 Ringsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

30 dages ombytning – gratis!
Alle vores kunder har 30 dages ombytningsret på madrasser i målene 90x200 samt 140x200. Her yder vi en ekstra service, ved at vi både afhenter samt leverer ny madras.
Vi VIL være sikre på, at du modtager din nye drømmeseng, derfor yder vi den ekstra service, at afhente og ombytte madrassen ganske GRATIS.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Da vi netop leverer varen selv, vil oplysningerne udelukkende blive hos SengeSegmentet.

Personoplysningerne registreres hos SengeSegmentet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på sengesegmentet.dk er Reza Foroghi, medarbejder i virksomheden. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@sengesegmentet.dk

Klagevejledning 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage "

------------------

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
SengeSegmentet ApS
Nordcentret – Benløseparken 2
4100 Ringsted
E-mail: info@sengesegmentet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.05.2019

Copyright © 2019 Sengesegmentet